کولوسئوم function GetBC(lngPostid) { intTimeZone=33042; strBlogId="wikidanesh"; intCount=-1; strResult=""; try { for (i=0;i0) strResult=intCount + " نظر" ; strUrl="http://LoxBlog.ir/commenting/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ; strResult ="" + strResult + " " ; document.write ( strResult ) ; } function OpenLD() { window.open('LinkDump.php','blogfa_ld','status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px'); return true; }
تاريخ : 17 / 2 / 1392برچسب:, | 6:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رزمی

کولوسئوم

 

کولوسئوم (به انگلیسی: Colosseum)‏ یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز رم در ایتالیا است. این آمفی‌تئاتر بزرگترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است. تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار ودارای ۸۰ در ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی «جایگاه بزرگ» نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی (به ایتالیایی: Anfiteatro Flavio یا Colosseo)‏ است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان (Vespasian)امپراطور سالهای ۶۹ تا ۷۰ روم پایه گذاری شد، پس از آن پسرش تیتوس (Titus) در سال ۸۰ بعد از میلاد آنرا بنا کرد، که نهایتاً توسط دومیتیان (Domitian) برادر تیتوس به پایان رسید...

 

ادامه مطلب



تاريخ : 2 / 2 / 1392برچسب:, | 6:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رزمی

برج پیزا

 

 

این برج با56.70 متر ارتفاع و ۱۴۵۰۰ تن وزن در توسکانی ایتالیا واقع است. آغاز ساخت این برج در دوره رنسانس در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسید. گفته می‌شود در آن دوره، ثروتمندان ایتالیا و طبقه اشراف برای رقابت با یکدیگر مشهورترین هنرمندان و معماران را مأمور ساختن شاهکارهای معماری می‌کردند.

 

 

 

ادامه مطلب...

 

 

 



تاريخ : 17 / 1 / 1392برچسب:, | 10:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمد متین جباری

                                                                   برج ایفل

                   

                                                     

 

واقع در : پاریس . میدان شان دو مارس در فرانسه

برج ایفل (به فرانسوی: Tower Eiffel)‏ برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کناررود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسهشناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دومانویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است.

ادامه مطلب



تاريخ : 17 / 1 / 1392برچسب:, | 7:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمد متین جباری

                                                           استون هنج

                                       

واقع شده در : دشت سالیسبوری در انگلستان

 

استون‌هنج (Stonehenge) یادمانی پیشاتاریخی است که در کشور انگلستانو در شهرستان ویلتشایر که در ۳٫۲ کیلومتری غرب آمسبوری و ۱۳ کیومتریسالزبری قرار دارد.

این اثر باقی‌مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد قدمت آن تخمین زده شده است.

ادامه مطلب

 

 

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد
  • قیمت ماشین
  • غاز